Antakya Gazetesine Hoşgeldiniz -
$ DOLAR → Alış: / Satış:
€ EURO → Alış: / Satış:

Hangi Besinler, Hangi İlaçla Tüketildiğinde Tehlikeli…

Hangi Besinler, Hangi İlaçla  Tüketildiğinde Tehlikeli…
  • 10.06.2019
  • 456 kez okundu

Sarımsaktan greyfurta, ıspanaktan muza, sütten yoğurda… Her biri şifa kaynağı olan besinler bazı ilaç türleriyle bir araya geldiğinde etkileşime girerek tam tersine olumsuz sonuçlara da yol açabiliyor. Acıbadem Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman, “Bazı besinler, ilaçların metabolizmadaki davranışlarını değiştirebiliyor. Besin-ilaç etkileşimi sonucunda ilacın etkisi azalabildiği gibi, artabiliyor da; hatta zehirlenmeye ve ölümcül sonuçlara dahi neden olabiliyor” diyor.
Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman, en yaygın görülen besin-ilaç etkileşimlerini anlatırken, birlikte alınamayacak ilaç ve besinleri şöyle sıraladı:
-Süt ve süt ürünleri / Antibiyotikler
– Et ve et ürünleri / Demir ilaçları
-Greyfurt / Antibiyotikler ve alerji ilaçları
-Muz ve patates / İdrar söktürücü ilaçlar
-Yeşil yapraklı sebzeler / Kan sulandırıcı ilaçlar
-İncir, tavuk ciğeri/ Antidepresan
-Çay, çikolata / Bronşları genişleten ilaçlar
Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman, nefes alma ile ilgili hastalıkların tedavisinde kullanılan, bronş ve bronşçukların genişlemesini sağlayan bazı ilaçları kullanırken de dikkat edilmesi gerektiğini kaydederek, “Zira bu ilaçlardan bazıları siyah çay, yeşil çay, kahve, kola, çikolata, alkol ile bir arada tüketildiğinde; kalp atış hızında artış, sinirlilik, baş ağrısı, bulantı ve kusma gibi problemlere neden olabiliyor” dedi. -Mehmet Durmaz-

Etiketler: / / / / / / / / / / / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ